Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

17 November 2013

Kopi rendah asid tidak sedap ?


Kita sedar atau tidak, kopi sebenarnya merupakan salah satu minuman yang paling banyak diminum selepas air kosong. Kopi diminum oleh segenap masyarakat tanpa mengira usia mahupun jantina. Saya juga adalah sebahagian daripada mereka yang menggemari kopi.
Tidak mustahil jika ada yang sanggup mengeluarkan berkeping-keping duit hanya semata-mata mahu menikmati secawan kopi.

Saya suka aroma kopi yang harum dan menyegarkan. Akan tetapi saya tidak boleh terlalu kerap minum kerana perut saya rasa tak selesa dan pedih. 
Errrr... Manja betul perut saya ni... 

Setelah sekian lama saya hidup, baru beberapa minggu ini saya dapat jawapan 'kenapa perut saya rasa tak selesa dan pedih bila minum kopi?' 
Semuanya kerana kopi mempunyai nilai PH yang rendah. Dalam bahasa mudahnya, kopi berASID.
Patutlah insan yang mempunyai masalah gastrik seperti saya akan rasa sakit bila minum kopi.

Pastinya hal menggembirakan bila ada kopi yang rendah nilai asidnya. Tiada lagi masalah bagi perut yang manja seperti saya. Hehehe...
Tapi, tapi, TAPI, tidak begitu menggembirakan bila ada yang cakap kopi rendah asid tak sedap. 
SERIUS ???
Kenapa yang menyihatkan sahaja mesti tidak sedap ? Kenapa ? Kenapa ? Kenapaaaa ???

Sebenarnya tidak semua yang menyihatkan itu rasanya tidak sedap.
Masih ada kopi rendah asid yang sedap. Mulut rasa sedap dan perut pun rasa selesa. 
Bukankah bagus begitu ? Kedua-duanya dapat faedah. Hee... Tamak.


Kopi ORGANO GOLD adalah jawapan kepada kopi yang rendah asid dan sedap.



Jika dahulu saya perlu berfikir banyak kali untuk menikmati kopi di waktu pagi terutamanya ketika perut kosong (terlalu lapar). Tapi sekarang saya tak perlu risau bila menikmati kopi Organo Gold.



Jika dahulu saya hanya dapat menikmati kopi sekali sehari. Itupun jarang sekali untuk saya dapat rasai kesedapan kopi setiap hari. Tapi dengan kopi Organo Gold, saya dapat nikmati bila-bila masa yang saya mahu. Saya boleh menikmati kopi tersebut ketika sedang sibuk bekerja atau ketika sedang berehat di rumah.



Jika berminat untuk mencuba atau mempunyai sebarang pertanyaan,
sila dapatkan agen sekitar tempat anda.
HeHeHe ...




No comments :

Post a Comment

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_