Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

13 March 2015

Demi sebuah pengalaman


Pernah tak alami situasi begini, akal dan tubuh sudah terlalu letih nak siapkan kerja yang berlambak.
Kadangkala terasa bosan dan mengantuk seperti oksigen tidak mengalir ke otak. Timbunan kertas pun dilihat seperti bantal yang empuk...

Apabila semua kerja dihumban kepada kita seorang sahaja, 
terasa nak jerit dekat dekat dengan telinga bos,
"Bossss.... Bukan saya seorang sahaja pekerja dalam syarikat ni"

Poyo ja cerita ... Sebenarnya bila bos bagi saya kerja, saya hanya cakap O.K je depan bos.
Tapi, bila duduk mengadap komputer di meja terus terbeliak biji mata memikir nak buat mana satu kerja dahulu.

Haip, Haip .... Jangan fikir macam-macam ya. Timbunan kertas yang berselerak itu hanya lakonan untuk menunjukkan bertapa banyaknya kerja saya... Lalala ~
*situasi berlaku pada tahun lalu di bekas pejabat saya*


Saya pernah juga terasa letih nak kejar dateline semua kerja. Semput, semput...
Pernah juga sampai suatu tahap saya terasa nak letak surat berhenti kerja atas meja bos. 
Nah bos ! Notis berhenti 24 jam.
Terasa nak je tapi tak tersampai tangan ini nak letak surat berhenti. Hehehe... 
Bayangkan bolehlah cik akak oiiii...Nak buat tu tak tercapai tanganku.


Setiap hari cerita keluh kesah sahaja. Alahai... Bosannya yang mendengar. Huh ~


Nak dijadikan cerita motivasi, di suatu pagi saya terdengar ada pemanggil telefon HOTfm untuk mengadu masalah kepada Dr. R.
Paling menarik tangan saya untuk kuatkan radio adalahhh....
Pemanggil tersebut menghadapi masalah yang HAMPIR SERUPA dengan saya.
Hampir sahaja ya bukan 100% serupa. Hehehe ...

Dr. R telah menasihati pemanggil agar berfikiran positif dan menganggap semua itu adalah sebagai sebuah pengalaman untuk diri kita sendiri.
BETOL jugakkk ...

Jika diri tidak diberikan pelbagai jenis kerja, kita tidak akan belajar ilmu baru dalam bidang pekerjaan kita.
Jika diri tidak diberikan banyak kerja, kita tidak akan tahu tahap kemampuan diri kita.


Cuba dulu buat semua kerja, jika tak mampu agihkan sikit kepada orang lain. Hahaha... 
Akhir sekali ni bukan nasihat Dr. R

No comments :

Post a Comment

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_