Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

08 May 2015

Solekan Seindah Wajah



Perempuan mana yang tidak cantik bila muka ditambah make-up ?
Dan perempuan mana yang cantik sangat bila make-up di muka terlalu berlebih-lebihan ?

Pastinya perempuan akan nampak cantik dan manis bila solekan di mukanya kelihatan natural.

Walaupun wajah saya tak seindah Neelofa mahupun Siti Nurhaliza, tapi bila ditambah make-up dimuka terus nampak indah. Lebih-lebih lagi dengan sentuhan kak Awin. Hehehe...
Saya harap sangat kak Awin baca dan beri saya diskaun untuk majlis perkahwinan saya akan akan akan datang. Jangan tanyalah bila.



Serius cantik hasil solekan kak Awin. Terpegun jugalah tengok muka sendiri kat cermin masa tu.

Tak percaya ka saya kata solekan kak Awin memang superb ? Hehehe...
Tengok dan nilailah sendiri ya.


Gambar dari Instagram @awinseindahwajah

Di kiri gambar sebelum make-up dan di sebelah kanan gambar selepas make-up.


Nampak tak bezanya ? Tak comel pun boleh jadi comel dengan sentuhan solekan kak Awin.
Makcik jenab, makcik kiah, makcik piah, makcik depan jalan, makcik belakang rumah, makcik sebelah pintu dan mana-mana makcik pun boleh terpikat tengok muka saya selepas make-up
Bila ada makcik terpikat cepatlah saya kahwin. Opsss...

Tengoklah bekas jerawat semuanya lesap macam tu je selepas make-up. Licinnya mukaaaa...dan, yang penting tak nampak macam pakai make-up tebal 1 inci. Hee...

Solekan natural kak Awin juga tidak menggunakan bulu mata palsu mahupun mencukur kening. 
Syok kan ?
Memang asli muka kita sendiri tanpa sebarang penambahan bulu mata palsu mahupun kehilangan bulu kening. 


Paling best adalah selepas cuci make-up, jerawat tak mau pun naik ke muka macam selepas pakai sesetengah make-up tu.


Kak Awin ni jurusolek artis yang berpengalaman.
Teruja sangat dapat merasa solekan kak Awin.



Sebenarnya solekan di muka saya tu untuk Majalah Seri Dewi & Keluarga keluaran November 2014.





Hehehe... Terima kasih wartawan karangkraft.








9 comments :

  1. wow. memang nmpk flawless

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang berpengalaman yang buat memang nampak flawless. Kalau saya buat sendiri timbul semua jerawat. Hehehe

      Delete
  2. flawless gitu...x yah mnum qu puteh..ngehehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lepas cuci muka terus hilang flawless... Terpaksalah minum qu puteh teh... Hee

      Delete
  3. Wah... Hebat Hanim ni...Tahniah... Entrepreneur berjaya ni... Bagus²...

    Memang flawlessnya...

    Keep up bloggging& cun always :)

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_