Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

Hikmah disebalik kedukaan



Sudah lama rasanya tak menaip. Baru empat hari tak updated blog dah rasa macam lama sangat. 
Hehehe.... Ada orang rindu blog saya tak??? (bajet artis orang nak rindu-rindu)
Hari ini saya tak ada nak cerita panjang lebar. Hanya ingin berkongsi hadith yang saya baca. 



Daripada Abu Said al-Khudri r.a dan Abu Hurairah r.a, Nabi S.A.W bersabda,
" Tidak menimpa seorang mukmin suatu penyakit yang berpanjangan, kepayahan, sebarang jenis kesakitan dan kesedihan malahan kedukacitaan, melainkan dihapuskan sebahagian dosa-dosanya. " 
(Riwayat al-Bukhari dan Muslim)






Bicara Hati gadis :
Bila rasa sakit dikecewakan pasti akan ada air mata yang mengalir. Berbaloikah air mata itu dibazirkan begitu sahaja??? Adakah segala-galanya akan kembali normal hanya dengan mengalirkan air mata?


14 comments :

Citarasa Rinduan said...

Selamat pagi Isnin sayang..

bila dah lama tak BW.. mulalah kak rindu...
so.. pagi2 singgah sini..
hehehhe..

dik.. setiap y berlaku pasti ada hikmahnya..
begitu jua hadith y adik syer pada kami semua..

DIA takkan menduga seseorang lebih dr kemampuan ssorg itu..

fRaMe+LenSeS said...

Assalamualaikum kamu. kita sebenarnya ibarat seperti layang-layang yang dan Pemunya kita adalah ALLAH, sambil kita di awang-awangan, kita syok la, sebab angin, lepas tu boleh tengok bawah dan rasanya sangat indah kan permandangan di awan, dengan kehijauan di bawah menjadi tatapan kita. Tapi lama kelamaan, kita mula ralit di atas sana, tapi ALLAH ni Maha Bijaksana, kita tidak berawangan tanpa ikatan, ALLAH letakkan seutas tali sebagai penyambung diantara kita dan dia. bila sampai masa, dan dirasakan kita sedang ralit dengan "keindahan", DIA tarik kita balik dengan ujian-ujian dia, sama macam layang-layang yang tinggi diawan ditarik ke bawah supaya dianya tak sampai ke tahap tali putus dan hilang. Tu tanda kasihnya ALLAH pada kita.. :)

tengkorakemas said...

bersabarlah, tidak bersabar bukan hanya dikira apabila marah, tetapi apabila putus asa dan ada keluh kesah

NuReLLe said...

bila bduka..ckp kat hati mcm ni..All iz well..all iz well..gugugu

Fyqa said...

stiap kjadian pasti ada hikmah sbaliknya :')

Eazy Izzuddin said...

bersabarlah...

aa rindu akak..
hik2

Rtp Farra Arisha said...

sabar selagi masih bsia sabar!
chill akak!

Rtp Farra Arisha said...

senyum selagi masih bisa senyum! :)

ayie said...

semoga cik hanim tabah :)

mappiau said...

mudahan kite same2 tabah hadapi dugaan-NYA dik :)

cik azeya said...

sbb selalu sangat sakit, moga2 dosa saya terhapus dengan cepat.

huhu.

*sekurang2nye air mata boleh tenangkan fikiran daripada pendam sampai jadi dendam kak. :)

nelly said...

sebalik kesedihan , ada tawa ..
so , sabar okay ?
:)

Darkbatman said...

err putus cinta ker? or ade sakit pape? ape pun. kdg2 bila dtgnya rs sakit akn wt kita sedar, Allah masih sygkan kita.. :D

Anonymous said...

Include two, and you've got twenty-five pound dumbbells, all of the way about eighty five lbs ..

my site - Skip Navigation



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_