Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

08 January 2012

Bila ada TWITTER kehidupan mula berubah


Setiap hari pasti akan ada perubahan dalam kehidupan kita. Walaupun kita lakukan aktiviti yang sama setiap hari, tapi situasinya pasti akan berbeza. 


Kehidupan saya juga sedikit sebanyak berubah semenjak ada twitter ni. 
  1. Tidak akan rasa forever alone walaupun single, sebab punya banyak teman baru di twitter. Banyak ke ??? Teeettt.....
  2. Walaupun tiada yang call or sms, tetap boleh main tekan-tekan keypad di handphone. Konon-konon macam sedang ber'SMS'. Padahal, sedang ber'TWEET'. Makcik selalu tegur kata saya sms pakwe. AHAHA... Mau tergelak besar dibuatnya. Cover ayu terus senyum sahaja.
  3. Tiada lagi istilah kebosanan bila menanti seseorang terlalu lama. Hanya pandang handphone sahaja tanpa pedulikan orang sekeliling yang berjalan ke hulu hilir depan mata. Sudah pastinya takkan terasa bertapa lamanya menunggu. Erk?
  4. Terasa dihargai. Setiap kali tweet cerita sedih ada sahaja yang membalas tweet untuk menenangkan jiwa yang lara. Wah ! Terharu gitu....
  5. Terasa diri juga bermanfaat untuk orang lain. Bila followers saya di twitter retweet apa yang tweet, saya rasa seperti tweet saya ada gunanya juga untuk orang lain. Wow! Tweet itu  rupanya bukan sekadar kata-kata meroyan kosong. HEE
  6. Aktiviti luar bertambah disebabkan penambahan teman baru. Perjumpaan demi perjumpaan dirancang demi memenuhi jadual harian. Sudah pastinya ada yang tidak mahu hanya berkenalan secara alam maya sahaja kan?
  7. Boleh berlagak seperti artis yang ramai peminat. Muhaha... Bajet ada peminat No. 7 ni memang tak de kaitan LANGSUNG ! Saje nak cukupkan tujuh juga walaupun tahu idea dah kekeringan bagaikan musim kemarau.


Sebenarnya, saya sign up for twitter semenjak 2009 sebenarnya. Tapi  2011 baru saya bergiat sangat aktif di twitter sampai ada yang panggil saya ratu twitter. Twitter addicted la katakan. Seboleh-boleh nak updated status setiap minit tapi tak mampu saya nak buat camtu U all. Blackberry satu ! Anyone nak sponsor?  ngeh ~


Fuh, nasib baik my boss tak ada twitter. Jika tidak mahu kantoi segala aktiviti saya. HEE



Bicara Hati gadis : Baik buruk sesuatu laman sosial bergantung kepada cara penggunaan seseorang. Jangan salahkan alat tapi salahkan pengguna alat jika ia memberi efek buruk kepada orang lain. 




7 comments :

  1. haha.yes soooo true.twitter best!eh no.orang2 dalam twitter best! ;p

    ReplyDelete
  2. huhuhu...klau ada BB..lg ligat bertwitter...

    ReplyDelete
  3. best ahh dia ada twitter...kannn kannn

    ReplyDelete
  4. peng-tweet tegar akk ni . lepas tu kaki bahan kat twitter HAHA :)

    ReplyDelete
  5. assalamualaikum
    lama tak singgah sini

    kak tak ada tweet lah dik, kalau idah pasti dah add kamu
    heheh

    ReplyDelete
  6. like3!!! betul sesangat ni, sy pun sama..hehe

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_