Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

13 July 2012

Pertama kali jadi model


Wah! Tajuk nak gempak je kan... Hee... Tajuk tak gempak u'olls tak mahu klik baca pulak kan...

Sebelum ini pernahlah berangan nak jadi model muslimah gitu. Sebenarnya angan-angan itu masih ada sampai sekarang. lalala ~

Disebabkan angan-angan, saya sanggup pergi kedai untuk mekap dan photoshoot bersama kawan-kawan di Shopping Complex. Semangat kan ? Tapi semuanya seakan sia-sia apabila saya terpaksa tolak tawaran setelah dapat panggilan dari sebuah majalah untuk photoshoot test. Penyertaan dah diterima tapi terpaksa tolak pulak... Hurm... Bukan rezeki saya. Pasti akan ada tawaran lebih baik pada hari mendatang. (ayat sedapkan hati)
Ok, abaikan cerita angan-angan mat jenin saya tu. Kembali ke alam nyata. Hee


Beberapa bulan lalu saya telah dikejutkan dengan tweet dari seorang adik ni yang mengatakan,

" Cikgu amik gambar @gadishanim as a model of an engineer. 
sape kate girl tak leh jadi engineer or architect ? "

Tergamam seketika bila saya baca mention ada tweet macam tu. Serius tergamam u'ollsssss... Terbeliak biji mata saya O.o
Adakah saya bermimpi ? *cubit-cubit pipi* <--- ini tipu. sila jangan percaya :-p








Pasti ada yang tertanya-tanya gambar mana menjadi pilihan tu kan ? Eh, ada ke yang peduli...? >.<
Tak peduli pun saya nak bagi tahu juga. Tak kesah. Lalala...
Gambar yang jadi pilihan cikgu tu telah saya delete. Maaf... Sebab itu gambar saya yang lama sebelum saya berubah. Sesiapa yang pernah baca entri " Hanim Bakal Jurutera " pasti dia pernah tengok gambar tu.






Bicara hati gadis : Semoga cerita ini dapat menaikkan semangat adik-adik perempuan yang ingin menjadi Jurutera tu. Jangan pernah putus asa sebelum mencuba. Good Luck !







1 comment :

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_