Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

04 May 2011

Lelaki pilih kasih memang menyakitkan hati


Pernah kamu alami atau lihat lelaki yang hanya melayan perempuan cantik sahaja? Perempuan yang kurang cantik ni hanya dipandang sebelah mata je.

Mesti geram je nengok kan? Hee.... Cam berpengalaman je..... aha... kantoi


Wokey... Memang saya pernah alami situasi ni masa zaman belajar dulu....

Ada suatu saat dan ketika tu kulit muka saya agak bermasalah. Berjerawat dan agak gelap sedikit. Tak gebu langsung! Comel lagi la tak de!
Setiap kali saya cuba berinteraksi dengan lelaki pilih kasih ni, dia buat tak endah je.
Bila perempuan cantik comel yang bercakap, bukan main lagi dia respon. Hei, saya bukan nak gedix gatai dengan kamu wahai lelaki. Saya hanya nak bincang pasal tugasan! ~ sabarjela

Selang beberapa semester perubahan berlaku pada kulit saya. Dunia kegelapan menjadi cerah semula. Hee...
Masa ni barulah si lelaki pilih kasih tu pandang muka saya bila saya bercakap. Memeberi respon yang baik. Hei, Pilih Kasih! Jahatnya kamu.....


Sejak peristiwa itu saya pulak jadi perempuan pilih kasih. Hee.... Tipu... Toink Toink...
Saya tak suka pilih kasih pilih kasih ni. Kenapa perlu pilih kasih ? Patut ke  hal sebegini berlaku? #fikirsejenak

14 comments :

  1. janyan pilih kasih. tak baik!harp!!

    ReplyDelete
  2. dia pon perasan ensem la tu nak layan yg cecantik je

    hahahaha

    ReplyDelete
  3. saya tak hensem..takde org nak ckap dgn saya jugak...heeee....

    ReplyDelete
  4. saya tak masuk pentas pilih kasih xD

    ReplyDelete
  5. saya memang pilih kasih,, ngan semua lelaki,, hehe okayy ayat gedik je, bye

    ReplyDelete
  6. tp, yg lagi tak bleh blah, dhla tak ensem tapi nk kawan dgn yg cun aje.. heheh..

    ReplyDelete
  7. pompuan pun ada camnie... lalalla.. pompuan pilih kasih...

    ReplyDelete
  8. tau tape..
    itu dah jadi macam norma manusia..
    yang hensem nak yang cantik jer..
    yang cantik pun nak yang hensem jer..

    ReplyDelete
  9. kecantikan tu cuma sementara je..hihihi.. ;p

    ReplyDelete
  10. Good bye, sweet friend :)

    ReplyDelete
  11. Good bye, sweet chum :)

    ReplyDelete
  12. Good bye, sweet friend :)

    ReplyDelete
  13. biase la 2.. lelaki mmg cm2..

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_