Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

07 June 2011

Rendah itu Comel


" Ni adik ke??? Apesal adik lagi tinggi. "


Nasib baik orang tu tak cakap apesal kakaknya tak cukup tinggi. Sabar je la....


Saya dulu tinggi tau!!! Hehehe.... Nak jugak kan bagi tau yang diri ni tinggi sebenarnya dulu. Seriuslah saya tinggi masa sekolah dulu. Tapi makin lama makin rendah pulak. Eh, salah. Bukan makin rendah sebenarnya. Tapi terbantut. -_-


Inilah padah tak reti bersyukur. Masa tinggi dulu nak jadi rendah. 


Masa sekolah rendah saya rasa sangat janggal bila berjalan dengan kawan-kawan. Sebab saya tinggi, mereka tak. Bila time perhimpunan, saya kena beratur paling belakang.
Saya pun mencari ikhtiar untuk menjadikan diri tak tinggi sangat. Bila dengar orang tua cakap jangan tidur meringkuk (cam pelik je istilah ni) nanti ketinggian terbantut saya terus lakukannya setiap malam. Saya akan pastikan kaki saya tak lurus bila tidur. Kejam sungguh. Sanggup seksa kaki gara-gara tak mau nampak terlalu tinggi di kalangan kawan-kawan.



Tapi bila masuk tingkatan tiga, saya kena beratur kat bahagian depan. Kawan yang sebelum ni beratur kat depan pulak beratur belakang saya. Oh tidak!!! Masa tu baru saya sedar yang ketinggian saya terbantut. Tetiba rasa nak pengsan masa tu. -_- (padan muka sendiri)



 Tapak perhimpunan sekolah rendah saya.
Sekolah Kebangsaan Tanjung Keramat Kuala Selangor.
 



Sekarang terasa sangatlah rendah diri bila berjalan dengan orang tinggi tinggi. Terasa cam diri tersangatlah kerdil. (Padahal memang kerdil pun) T_T



Antara 6 orang adik beradik saya, saya lah paling rendah. Tetiba terasa seperti saya anak bongsu pulak. 
Time nak bergambar untuk foto kenangan keluarga mesti saya kena berdiri paling tepi. Alolo.... Rendahnya saya dalam gambar tu. Rasa nak sorok je gambar tu. Tak nak bagi abah letak dalam frame kat ruang tamu. Dah letak pun. Tak payah nak kecoh-kecoh lagi. Tengokkan je la gambar saya yang rendah tu.



Eh, camne adik bongsu boleh lagi tinggi dari kakak sulong dia. -_-



Lagi satu hal yang buat saya rasa sangatlah kerdil. Time bertukar pemandu. Adik mesti kena adjust kerusi kebelakang, ubah cermin pandang belakang, cermin sisi semua. Lepas tu mula dia kata, kita tinggi....... Dah! Stop!!! Jangan nak teruskan ayat. Grrrrrrrrr ~


Time nak pinjam baju kurung adik pun susah jugak. Memang nampak sangat la tu baju pinjam. Punyalah labuh baju tu. Lengan baju pun mengelebeh je... -_-


Saya yang tak suka pakai kasut tumit ni pun terpaksa pakai time keluar dengan adik-adik. (Bajet pakai kasut tumit tu boleh nampak lagi tinggi dari adik-adik la)


Sebenarnya tak de la teruk sangat jadi orang yang tak cukup tinggi. Hehehe... Saya suka time keluar dengan adik dan orang terkejut bila adik kenalkan ni kakak aku. Dah terserlah kecomelan saya di situ. (mau muntah hijau kalau adik saya baca ni.Hee)


Baju pun tak susah nak cari wokey.... Dah la senang nak cari baju, lepas tu senang pulak orang nak bagi baju. Fatin (satu-satunya adik perempuan) selalu bagi baju kat saya bila dia salah beli. Baju tu pendek kat dia tapi sangat sesuai untuk saya. Sangat beruntung wokey!


Lepas tu perempuan rendah ni tak susah nak cari pasangan. (tak susah ke? Errkk... Ayat cam dah jumpa pasangan.) Perempuan rendah takkan over shadow pasangan dia. Dia akan nampak sentiasa comel di sisi pasangannya walaupun pasangannya tu tak la tinggi mana pun. Hee


Masih rasa rendah diri sebab rendah??? Kamu boleh baca penyelesaian terbaik yang diberi oleh seorang perempuan yang rasa dia rendah jugak. Baca SINI.


Rasa nak tengok benda-benda yang comel cam saya (chet! comel la sangat) boleh la tengok kat SINI.




Bicara Hati gadis
Rendah itu comel kan??? Nampak cute je.... Always nampak cam budak sekolah. hehehe





8 comments :

  1. sy tinggi! hahahaha...

    alaa.. kamu rendah? xleh jd model la ni? nk jg pramugari agak2 lepas x eh? heheh.. gurau saja..

    yg penting, bersyukur dgn apa yg Allah dh kurnia kt kita.. kan..

    ReplyDelete
  2. macam mana mau tinggi?adakah bergayut masih relevan?

    ReplyDelete
  3. KAH3...rendah upenye die...tula len kali bersyukur la yea anak2..HAHAHA.

    ReplyDelete
  4. rendah ke, tinggi ke.. ko tetap ciptaan tuhan yang sempurna dik.. : DALAM MIHRAB CINTA, TAK SEINDAH AAC? BETUL KE?

    ReplyDelete
  5. RT @gadishanim : Lepas tu perempuan rendah ni tak susah nak cari pasangan. (tak susah ke? Errkk... Ayat cam dah jumpa pasangan.) Perempuan rendah takkan over shadow pasangan dia. Dia akan nampak sentiasa comel di sisi pasangannya walaupun pasangannya tu tak la tinggi mana pun. Hee


    >> untunglaa kalo senang carik pasangan. nak satuu. hehe

    ReplyDelete
  6. slalu di cop abg kalau sy jalan dgn akak sy T_T

    ReplyDelete
  7. Yeah! Paling penting kita bersyukur. Saya tak kesah pun dikatakan rendah. Hee

    @tengkorakemas bergayut tu cam tak efektif je... bukan badan yang meninggi tapi tangan yang memanjang. -_-

    ReplyDelete
  8. betoii ke tidur meringkuk tu akan jadi terbantut..saya dri skolah rndah tidur macam tu..patotla saya pendek..adoihh

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_