Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

08 June 2011

Cinta datang dan pergi. Fenomena drama bersiri Adamaya dan Nora Elena.


Sejak mengikuti drama bersiri Nora Elena ni dah pandai nak cerita pasal cinta. Hokhokhok. Terbatuk.
Kuat betul pengaruh drama Nora Elena. Hehehe. Pengaruh yang baik-baik je ikut. Tak berapa nak baik tu p buang jauh-jauh dalam laut.


Saya terkadang tersenyum-senyum sendiri menonton drama Nora Elena. Berangan nak dapat suami camtu la tu. Hehehe. Nasib baik tak kantoi dengan keluarga yang turut sama menonton.


Sebenarnya fenomena camni berlaku sejak drama bersiri Adamaya lagi. Dulu Adamaya, sekarang Nora Elena. Siapa tak tengok drama Adamaya memang agak rugi la.

Drama Adamaya dan Nora Elena kedua-dua memaparkan cerita cinta selepas kawen. Bertapa manisnya nikmat cinta selepas kawen. Dah pasti cinta selepas kawen takkan mengundang dosa. Dah halal. Kamu nak buat apa sahaja boleh. Nak pegang, peluk cium, semua pun boleh. Time dah halal ni la best nak bercinta.


Mesti akan ada yang cakap camne nak kawen dengan orang tu jika tiada rasa cinta. Apa yang kamu nak risau jika kamu tak cintakan dia, asalkan dia cinta dan sayangkan kamu sudah. (ayat ni sangat sesuai ditujukan untuk si gadis)


Cinta akan datang bila-bila masa 
dan cinta juga boleh pergi begitu sahaja bila-bila masa.


Apa yang penting bakal suami kamu seorang yang bertanggungjawab. Bertanggungjawab terhadap agamanya, ibu bapanya, dan juga kamu. Eh, kenapa kamu tu jatuh tempat ketiga pulak? Mestilah! Dia perlu utamakan ibu bapa dia dahulu. Tanggungjawab lelaki terhadap ibu bapa takkan putus walaupun dia dah berkahwin. Kamu kena terima hakikat itu wokey?




Pilihan terletak ditangan anda. Samada kamu mahu mengejar cinta yang belum pasti jadi milik kamu atau menikmati cinta yang sudah tentu diredhai Allah.



 Tergugat nengok kawan saya dah kawen. Nak kawen jugak! Hehehe



Bicara Hati gadis :
Tetap setia menanti 'Adam' saya membawa cintanya untuk saya. Hee. Siapalah agaknya gerangan 'Adam' saya tu?





1 comment :

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_