Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

29 March 2011

Perlu ke nak terlalu percaya 'suami' palsu kamu tu???

Yang siap nak pergi call perempuan tu marah  marah buat apa?
Yang siap nak pergi ucap 'terima kasih' kat perempuan tu secara sarkastik sebab konon konon berjaya porak peranda kan 'rumahtangga' palsu u kenapa?
 Nampak emo tak ayat-ayat tu? Nak tau emo ke tuan yang taip ni, baca cerita penuhnya di SINI



Kenapa bila hubungan kamu dan 'suami' palsu kamu tu jadi porak peranda kamu terus p serang perempuan lain? Kamu anggap konon konon perempuan tu yang jadi batu penghalang hubungan kamu??? #apakes
(aha...siap hastag lagi, bajet kat twitter)

Tak malukah p serang kaum sejenis kamu padahal 'suami' palsu kamu yang bersalah dalam hal ni? Bukan main seronok lagi DIA terlepas dari serangan kamu. Tak pasal pasal orang tak bersalah diserang, dimarah, dimaki hamun segala. Kesian....


Saya dulu pernah jugak alami situasi ni. Situasi yang mana? Dua-dua pun. Menyerang dan diserang. 
Hep Hep.... Saya tak serang perempuan lain erk, saya serang BF saya sendiri. Saya bukan jenis yang nak serang orang tanpa usul periksa. Walaupun muka saya tak berapa nak matang seperti yang dikatakan, tapi saya mampu berfikiran matang. Kamu yang bermuka matang dari saya ni tak mampu pulak nak berfikiran matang kan? Malu haih....


Berbalik pada cerita serang BF saya tu. Opss... Ex-BF erk....

Semakin hari semakin DIA tidak sayang pada saya. DIA dah mula menampakkan rasa hambarnya cinta. Saya dapat kesan perubahan itu. Saya pun SMS dia tanya kenapa DIA seperti sudah berubah. DIA jawab tiada lagi rasa cinta. Sabar je la kan? Bila baca SMS DIA tu saya dah boleh agak mesti DIA curang dengan perempuan lain ni. Saya cuba check kat Facebook untuk dapatkan kepastian. Tak de pulak. Haish, manalah DIA nak berani buat onar kat Facebook tu. Saya kan ada. Saya dengan selambanya p check kat Friendster. Sah memang DIA tengah duk mengayat perempuan lain. Dua kali sabar dah ni. Malam tu saya terus kol DIA untuk dapatkan kepastian. DIA tak mau ngaku mula-mula. Tapi bila saya dah mula meninggikan suara baru DIA nak ngaku. Sekuat hati saya tengking DIA sampai terkejut DIA. Haih, peduli apalah kan DIA bukan suami saya pun. Tak berdosanya tengking DIA. Malam tu jugak saya minta clash talak 3!


Pelik kan LELAKI ni? Susah sangat ke nak bersikap jujur? Saya banyak dah cakap kat DIA, jujurlah. Saya tak kisah pun kalau hati DIA dah berubah haluan, asalkan DIA jujur. Sabar Sabar....

Lepas saya clash saya tak de la p serang perempuan tu nak marah-marah, maki hamun segala. Salah LELAKI tak jujur, perlu ke nak p serang perempuan lain?

Paling saya pelik, kenapa saya pulak yang kena serang dengan perempuan tu. Padahal perempuan tu pun dah jadi Ex-GF jugak masa serang saya tu. Perempuan tu dah la tak kenai sangat siapa saya boleh pula nak kata saya bukan bukan kan.... Sabar je la... Perempuan tu tak sedar ke yang LELAKI dia duk puji-puji tu bukan baik sangat pun! hoho... tetiba ter'emo'... Pergi dapur kejap minum air sejuk untuk redakan hati yang panas.

Nasib baik dia sering kat Facebook je. Boleh delete and block. Kalau serang face to face saya senyum sinis je la... Sebab rasa dia buat kerja sia-sia.


Jika kamu tak kenai sangat LELAKI tu jenis camne jangan nak letakkan kepercayaan 100% pada DIA.  Sia-sia tau tak? DIA bukan suami sah kamu pun. Kamu ingat kamu gagah perkasa ke kalau boleh serang, marah marah, maki hamun perempuan lain? Malu Malu....


LELAKI yang suka mengayat perempuan lain masa couple dengan kita tu bukan jenis yang sesuai untuk dijadikan SUAMI. So, buat apa kamu nak pertahankan DIA di sisi kamu? Fikirlah sendiri mana yang lebih baik. Semua dah besar dan matang pun kan?

6 comments :

  1. hah..tau takpe.kaum2 laki kena alert nih..hehehe.

    kite xptut serang pmpuan xp si laki2 tu.sebab curang! geram2..hehehe

    ReplyDelete
  2. salam kenal dik...

    mmm...suami pun kita kena fikir nak caya 100%..apapun cinta pada Allah itu la yang hakiki

    ReplyDelete
  3. tiba2 ku rasakan salah timing..masa sekolah sibuk bercinta, sekarang tak pula..

    langsung hilang segala skill ayat2 aku..hehe

    ReplyDelete
  4. wah sangat bernas sekali nukilan rasa hati.. hehe.. cik su suke..

    ReplyDelete
  5. huhu..jangan main serang2 ..bahaya..fired terus =D

    ReplyDelete
  6. huhuuu..barang yg lepas jangan dikenang2..;)

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_