Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

01 March 2011

Bila tergigit halia


Bila tergigit halia tak payah la nak keluarkan dari mulut tu. Kunyah sahaja sampai lumat dan telan. Halia ni baik untuk kesihatan. Banyak manfaatnya.


  • Penawar untuk mereka yang mengalami masalah mabuk perjalanan (motion sickness)
  • Melegakan pedih hulu hati
  • Mengurangkan kesakitan dan keradangan
  • Melegakan sakit kepala
  • Membantu mengurangkan kesakitan sengugut


Baguskan halia ni??? Tak suka nak makan halia??? Minum air halia pun boleh. Tak suka jugak??? Minum air teh halia. Air teh halia ni jangan nak gedik gedik kata tak sedap pulak. Air teh halia lagi sedap dari air halia tu. 
Tak de stok teh halia??? Buatlah sendiri. Bukan susah sangat pun. Asalkan ada stok halia dan teh. 
Lepas itu ikut sahaja langkah-langkahnya di SINI.

Bagi yang menghadapi masalah motion sickness tu kenalah minum air halia ni 30minit sebelum perjalanan. 

Jangan nak malas malas pulak erk. Nak sihat mesti kena rajin.


Kalau nak info info menarik pun kena rajin-rajinkan jari jemari tu klik bila tergigit halia.
Baca info-info dalam blog ni macam gigit halia jugak, banyak faedahnya. Tak percaya??? Klik la blog bila tergigit halia.

7 comments :

  1. wau..iihih..bila la aku dapt bodek hanim nie kan.kahakhakhka

    ReplyDelete
  2. eh! yong suka minum air halia tau~

    dgn halia pon suka juga kwn ngn da hehhe

    ReplyDelete
  3. kirenye eman x TEGigit da halia. sebab pilih2 time makan hahah!

    ReplyDelete
  4. connection entry was here.

    btw, nice entry~~~~

    ReplyDelete
  5. x suka weh haliaa. x sdap. hahaha

    ReplyDelete
  6. sama..
    tpi x tau plak bnyak khasiat nya..
    tq

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_