Blog ini adalah blog peribadi Miss Engineer. Segala yang ditulis dalam blog ini adalah pendapat penulis sendiri. Segala rujukan yang berkaitan akan dinyatakan (jika perlu). Penulisan dalam blog ini akan berubah-ubah mengikut situasi dan keperluan. Ada juga cerita santai tentang kehidupan penulis. Enjoy !

Jika ada salah silap harap dimaafkan. Semoga apa yang dikongsi dalam blog ini akan memberi manfaat pada semua pembaca.

01 March 2011

ALLAH bersifat Lemah Lembut




Rasulullah SAW bersabda bermaksud :

" Sesungguhnya Allah bersifat lemah lembut dan ia menyukai sifat lemah lembut. Dan Allah memberikan sesuatu dengan cara lemah lembut yang tidak diberikan dengan cara kekerasan, dan juga tidak diberikan sesuatu melainkan dengan cara lemah lembut. "


Allah yang Maha Kuasa tu pun bersifat lemah lembut. Kenapa kita yang hanya hamba Allah ni tak boleh cuba jadi lemah lembut??? Bukan lemah lembut ya auw auw tu... Sat lagi lelaki pun jadi perempuan. Nabi tak ngaku umat la...


Lemah lembut kat sini bermaksud tak perlu guna bahasa kesat dan tak perlu guna kekerasan untuk menyelesaikan masalah.... Mudah bukan??? Kalau susah sangat, plaster sahaja mulut dan ikat tangan tu bila rasa nak guna kekerasan atau bahasa kesat....



Jika nak marah baca doa ni ----> Doa menghilangkan marah ^_^

4 comments :

  1. huhuhu ya kita jgn gaduh2 mai lembutkan hati moga kita tak termakan hasutan syaitan.. =)

    ReplyDelete
  2. kdg2 orang pk ngan marah ngan kuarkan bhs kesat tu dpt puaskn legakan ati dorang..tp dorang silap..kalo cmtu, tak selesai la mslh..huhu..

    kan hanim ?? cube jd cam kite kan kan..ngee~ ;p

    ReplyDelete

TERIMA KASIH !



 

Copyright © 2014 HANIM MAHALI | Designed by @anneshah_